Jak zhubnout břicho

Jak zhubnout břicho

Chcete vědět jak zhubnout břicho rychle a přirozeně? V tomto článku vám popíšeme důležité kroky k tomu, abyste dosáhli štíhlejší fugury a cítili se zdravější a plní energie. Zhubnutí břicha je jedním z nejčastějších důvodů, proč se lidé rozhodnou kompletně změnit svůj životní styl.

Tyto extra centimetry okolo pasu je potřeba brát vážně. Není to jen proto, že se nenasoukáte do svého oblíbeného oblečení. Hodně lidí neví, že extra kila v pase vám můžou způsobit spoustu zdravotních komplikací.

Příliš mnoho viscerálního tuku umístěného pod vašimi břišními svaly a obklopující vaše zažívací orgány představuje velké riziko pro vaše zdraví. Tento typ tuku produkuje přebytečné hormony, které mohou vyvést celý fyziologický systém z rovnováhy a vystavit vás riziku koronárních onemocnění, diabetu 2. typu, dalších chronických onemocnění a dokonce i rakoviny.

Takže co dělat abyste se zbavili břišního tuku?

 

Jak zhubnout břicho:

1. Pravidelně cvičte

Možná hledáte rady jak zhubnou břicho bez práce. Tady takové rady ale nenajdete. Ať se vás budou snažit přesvědčit výrobci super tajných zázračných lektvarů o opaku, pohyb je jednoznačně klíčový při snaze zhubnout jakékoliv partie. Fyzika mluví jasně. Pokud chcete zhubnout, je nutné spálit více než přiíjmout.

Hodinou aerobního cvičení spálíte přibližně 500kcal. Pro představu 500kcal se rovná 100g vepřového řízku nebo 200g hranolek.

Existuje mnoho různých druhů aerobních cvičení a určitě najdete nějaké, které by pro vás byly vhodné. Je to například Aerobic, Jogging, Cyklistika, Spinning, Plavání a mnoho dalších. Více o aerobním cvičení najdete například zde.

Pokud jste ale byli poslední dobou fyzicky neaktivní, je začátek každého cvičení problematický nejen z fyzického, ale i z psychického hlediska. Pokud nechcete jít do posilovny a koukat se na nabušené svalovce, zkuste si zajít v klidu zaběhat, nebo můžete začít doma podle youtube. Instruktážních videí je na internetu obrovské množství. Taky je skvělé najít si parťáka. Nebudete na sport sami a navzájem si můžete pomoct s motivací.

Pokud nevíte jak se sportem začít, zde je pár odkazů, které vám můžou pomoci.

2. Eliminujte cukr

Tělo bere energii pro výkon z cukrů. Pokud jich má přebytek, přemění je na tuky. Naopak, pokud má tělo cukrů nedostatek, začne spalovat tuky. Takže pokud odstraníte ze svého jídelníčku přebytečné cukry, máte napůl vyhráno.

Vaše tělo dokáže přirozeně zpracovat jen přibližně jednu až dvě čajové lžičky cukru denně, což je přibližně 4-8 gramů. Pro porovnání například v jednom litru slazené minerálky je přibližně 40g cukru!

Takže namísto pití umělých ovocných šťáv nebo slazených minerálek použijte raději čistou vodu, nebo neslazenou minerálku. Vyhněte se koblihám, koláčům, bonbónům nebo potravinám které obsahují cukr. Nahraďte je ovocem, které má méně cukru a více živin které potřebujete pro plnohodnotný tělesný výkon.

3. Napumpujte se proteiny

Pokud se chcete přestat přejídat, proteiny (neboli bílkoviny) vám můžou pomoct s pocitem hladu a chutí k jídlu. Vzhledem k tomu že se pomaleji tráví, budete se cítit plnější po delší dobu. Také je dobré jíst hodně vlákniny, například zeleninu, která se také pomalu tráví. Ve finále vám tohle pomůže zhubnout břicho.

Navíc pokud sportujete, bílkoviny vám pomohou s přestavbou tuků na svaly a také urychlí regeneraci po výkonu. Nedostatek kvalitních bílkovin, jako je například kasein, který najdete v mléčných výrobcích, vede také k tomu, že máte až přehnanou chuť na sladké.

4. Omezte sacharidy a rafinované uhlohydráty

Jíst rafinované uhlohydráty, jako je rýže, těstoviny, rohlíky, chléb a sušenky, neprospívá vašemu celkovému zdraví. Cukry v těchto sacharidech se snadno rozkládají a absorbují ve střevech, což vede k tomu, že hladina inzulínu stoupá a cukr se ukládá do tuku.

Namísto konzumace těchto potravin se zaměřte na potraviny bohaté na živiny a vlákninu. Může to být například zelenina – kapusta, brokolice, švýcarský mangold, salát a mnoho jiné listové zeleniny. Tyto nízkoglykemické potraviny vám pomohou spálit břišní tuk a využít jej jako palivo. Dobré jsou také celozrné obiloviny nebo luštěniny.

 

5. Zdravé tuky jsou fajn

Nechceme vás tady zatěžovat vědeckou přednáškou které jsou zdravé tuky a které ne. Tuky naše tělo potřebuje, jsou tuky které tělu prospívají a jsou i takové, které mu škodí.

Vyhněte se tukům například v sádle, uzeninách, kokosovém a palmovém oleji, pečivu, v sušenkách a podobně.

Naopak zdravé tuky se nacházejí v rybách, másle, olivovém oleji, avokádu a oříšcích. Pomáhají snížit hladinu cholesterolu v krvi a neutralizují volné radikály. Když zahrnete zdravé tuky do své každodenní stravy, budete také předcházet určitým onemocněním, jako je chronický zánět, arterioskleróza a mrtvice.

Salmon Lunch Fish Food

6. Zbavte se svých neřestí

Každý má nějaké neřesti. Někdo pije alkohol, někdo kouří, někdo si dává hodně kávy. Uvědomte si, že tyto neřesti vám nejen můžou zlikvidovat vaše zdraví, ale mají i veliký vliv na vaši váhu a fyzickou kondici. Jedno desetistupňové pivo má cca 185kcal což je přibližně 10 malých kostek cukru! Deci bílého vína je 72kcal – 4 kostky cukru! Omezte proto konzumaci alkoholu na minimum.

 

7. Pijte hodně vody

Pokud jste upravili svůj jídelníček na více potravin bohatých na vlákninu, musíte také pít více vody, aby se zabránilo zácpě. Vláknina pomáhá čistit tlusté střevo, ale také vyžaduje hodně vody, aby odvedla svou práci.

Vaše buňky pracují nejlépe, když vaše tělo dobře hydratujete. A protože cvičením vyloučíte hodně potu, budete se muset rehydratovat vodou, abyste si udrželi fyziologickou rovnováhu.

Pití více vody také pomáhá potlačit chuť k jídlu a zabraňuje přejídání. Takže mějte láhev s vodou vždy po ruce, ať už jste kdekoliv.

8. Závěr

Pokud chcete zhubnout břicho a dostat se do formy, nejde jen o to méně jíst a více se hýbat. Měli byste přizpůsobit svůj životní styl novému cíli. Malé podklouznutí po cestě je jistě nevyhnutelné, musíte se ale zase zvednout a pokračovat dále.

Přemýšlejte o tom co jíte a pijete a nezdravé věci si s sebou z obchodu domů nikdy nenoste, nebude vás to později lákat. Na noc se nepřejídejte a mějte na paměti jednouduchou rovnici: Větší výdej energie než příjem = hubnutí.

Hodně zdaru a pevnou vůli.

Téma: Jak zhubnout břicho

 
Shrnutí
Jak zhubnout břicho
Název článku
Jak zhubnout břicho
Popis
Chcete vědět jak zhubnout břicho rychle a přirozeně? V tomto článku vám popíšeme důležité kroky k tomu, abyste dosáhli štíhlejší fugury a cítili se zdravější a plní energie. Zhubnutí břicha je jedním z nejčastějších důvodů, proč se lidé rozhodnou kompletně změnit svůj životní styl.
Autor
Vydavatel
ŘekniJak.cz
Logo vydavatele
Sdílejte tento článek na sociálních sítích:
tony
Tony je zakladatel How2db.com a ŘekniJak.cz , blogger a webmaster. Je to průměrný hokejista, špatný kytarista a vášnivý kanoista. Miluje kemp, přírodu a dobré pivo. Miluje také svou ženu a jejich tříletého syna.
tony on Facebooktony on Googletony on Linkedintony on Pinteresttony on Twitter